Říjen a listopad – Nebezpečný les, kluby a Alisson

on čtvrtek 30. ledna 2014
Podařilo se mi zapomenout na deník, a to kompletně. Je polovina listopadu a poslední zápis mám někdy z konce září. Vůbec to však neznamená, že se nedělo nic zajímavého, právě naopak, sotva jsem měl čas na chvíli si sednout. Teď akorát sedím v posteli, o půl hodiny dříve, než jsem zvyklý, protože nám profesorka Orwell kvůli nepořádku ve Velké síni zkrátila večerku, tak jsem si řekl, proč ten čas nevyužít k zapsání novinek.
   Do Bradavic přišla zima, taková, která je v Nottinghamshire až v prosinci. Ráno bývají na okenních tabulích vrstvy ledových krystalků, a ven člověk vyjde pomalu jen v kabátu a se šálou kolem krku. Možná proto nám v listopadu odpadaly hodiny Létání na koštěti, což je docela škoda.

Létání na koštěti
Létání na koštěti
   Abych nezapomněl, na hradě, spíš v jeho okolí, se dějí divné věci. V Zapovězeném lese jsou zvířata, co útočí na studenty, dokonce i na pohled plachá stvoření jako srny. Několik studentů už skončilo na ošetřovně, dokonce se do lesa vydala skupina profesorů, ale pokud vím, tak nic nenašli. Škola se proto rozhodla postavit plot mezi školními pozemky a lesem. A tady přichází ta zábavná část. V Bradavicích existuje nepovinný předmět, co se jmenuje Kurz kouzelnické výroby, a na hodinách jsme vyráběli právě kusy plotu. V půlce poslední hodiny se už vyrobilo tolik plotů, že už další nebyly třeba, a tak mě pan učitel nechal vyrobit si vlastní bedničku! Sice mu přišlo, že prkno na jedné straně přesahovalo, ale přesto mě pochválil, a říkal, že mám talent.

Kurz kouzelnické výroby
   Další poškolní aktivita, do které jsem se přihlásil, je Klub bylinkářství. Zatím proběhla jen jedna hodina, a to dnes, na které nám profesorka Senter (zástupkyně naší kolejní ředitelky) rozdala klíče od skleníků a záhonů. Budeme si moct kupovat semínka za poloviční cenu, a ve volném čase z nich pěstovat bylinky. Třeba se mi to bude hodit do hodin Bylinkářství, které máme až příští rok, nebo aspoň do Lektvarů, na jejichž kroužek mohou bohužel chodit až druháci.

Odevzdávání vzorku Lehosilu
   Přibývá nám práce jak na hodinách, tak mimo ně. Když už profesoři nemají žádná kouzla, co by nám zadali k trénování, chtějí po nás napsat různá pojednání a eseje. Nejvíc ze všech předmětů mě baví Lektvary, kde už konečně nevaříme jen čaj a kakao, ale i opravdové lektvary jako Bolesal a Lehosil. Za Lehosil mě profesor Alert dokonce pochválil a dal Havraspáru čtyři body, prý jsem ho uvařil nejlépe z celé třídy. Jen mě mrzí, že nemůžu do Klubu lektvarů.

Dějiny čar a kouzel
Obrana proti černé magii
   Mezi havraspárskými prváky jsem si našel kamaráda. Jmenuje se James a seznámili jsme se díky nepřátelství k jedné osobě – Alisson. Alisson je naše spolužačka, které se podařilo znepřátelit si celou kolej tím, že ztratila několik bodů. Nejdřív usnula uprostřed hodiny Přeměňování, v první lavici a profesorovi přímo před nosem. Další věc, co se jí povedla, byla, že asi chtěla bodovou ztrátu vyrovnat, a tak se přihlásila o Kouzelných formulích na zkoušení. Jenže skoro nic neuměla, a profesorka ji poslala sednout si se dvěma body, zatímco ostatní koleje dostaly až po šesti bodech. Ale to by nesměla být ona, aby se nezačala hádat, takže přišla i o ty dva body. To, že tam byli tři další studenti Havraspáru, co látku perfektně uměli, ji asi nezajímalo… Už několikrát jsme se snažili ji odchytit a vpravit jí do hlavy trochu rozumu, ale vždy nám utekla.

   Abych nezapomněl, s Jamesem jsme našli několik tajných chodeb a zkratek, které přijdou vhod, obzvlášť po hodinách Kurzu kouzelnické výroby. Ty totiž končí vždy těsně před večerkou, a mám vždy co dělat, abych se na kolej vrátil včas.

Běh na kolej

0 komentářů:

Okomentovat