Zbytek školního roku a prázdniny

on čtvrtek 1. května 2014
Co člověk nenajde při uklízení v pokoji, zahrabané v truhle pod učebnicemi z prvního ročníku? Deník! Jak tak koukám, tak poslední zápis mám sice z minulého listopadu, což už je skoro rok, ale to snad vůbec nevadí. Sice si toho z druhé půlky školního roku moc nepamatuju, ale aspoň se nějak pokusím shrnout to, na co si vzpomenu.
   Začít bych mohl asi prosincem. O mrazu jsem se už zmiňoval, ale sníh, který přišel tak o dva týdny později, byl nepředstavitelný. Po školních pozemcích se člověk brodil ve sněhu pomalu po kotníky, čehož někteří využili a stavěli sněhuláky, ale i větší struktury podobající se hradům, asi za pomoci kouzel. Nedlouho před svátky se v Bradavicích pořádaly vánoční trhy, kde se na poslední chvíli daly dokoupit možná až moc předražené dárky. Nejvíc mě tam ale zaujal stánek kouzelnické výroby, kde se daly uplést vánoční punčochy, palčáky, svetry a šály.

Vánoční trhy
Tady asi končí časová posloupnost, protože si nepamatuju, jak věci šly přesně za sebou. Umřel Brumbál, v té době ředitel školy, i když jsem ho nikdy nepotkal. Byl mimo hrad a chytal černokněžníky nebo co, a v jeho nepřítomnosti ho zastupovala Orwell. A právě při honbě za černokněžníky ho jeden zabil, i když ho Brumbál ještě dokázal zabít také. Na pozemcích školy měl nádherný pohřeb, kterého se zúčastnil i Ministr kouzel a bývalí studenti.
   Někdy ke konci roku se mi podařila ta nejnešikovnější věc, co jsem kdy v životě udělal. Jednou večer jsem se před spaním chtěl napít bezesného spánku, ale jak jsem byl ospalý, tak jsem bez přemýšlení vzal do ruky první lektvar, co mi přišel pod ruku. Naneštěstí to byl herelex, takže mi narostly vlasy až po ramena. Asi měsíc jsem chodil s těmi strašnými dlouhými vlasy (které jsem se neúspěšně snažil zamaskovat kloboukem, dokud Daisy, holka od nás z koleje, nesehnala nůžky a nepůjčila mi je.
   Na konci roku se skládaly závěrečné zkoušky. Mám samá V, dokonce i z Přeměňování, u kterého bylo vážně pošahané zadání testu. Něco z toho nám vůbec neříkal nebo chtěl doslovnou definici, kterou si nikdo nemohl pamatovat.

Zkouška z Dějin čar a kouzel
Vysvědčení
Po zkouškách přišly prázdniny, což sice znamenalo odjezd z Bradavic, ale také to, že jsem konečně po necelém roce viděl rodinu. Malá Hazel (má desítiletá sestra, kdybys to nevěděl) zase vyrostla, málem jsem ji nepoznal, když ke mně na nádraží běžela. Mamka v den mého příjezdu uspořádala doma hotovou hostinu, jako by si myslela, že jsem těch celých deset měsíců nejedl. Dokonce přišel i Oliver (starší bratr, který pracuje na Ministerstvu kouzel jako právní poradce) s Theou (to je jeho přítelkyně).
   V červenci jsme s rodiči a Hazel odcestovali na jih Anglie. Viděli jsme Stonehenge, procestovali Cornwall a Devon a navštívili Brighton, Hastings, Canterbury a Dover. V Canterbury jsme dokonce zašli do malé kouzelnické hospůdky, podobné Děravému kotli, akorát trochu čistší a s lepším jídlem.

Srpen mi rodiče dovolili strávit v Londýně. Na Příčné ulici jsem se seznámil s Gianem. Pamatoval jsem si ho už z Bradavic jako podivného, trochu zženštilého kluka oblékajícího se do výstředního a okázalého oblečení, který měl to nejzvláštnější a nejdelší jméno, co jsem kdy slyšel – Gianbattiste Chiavaelli. Nakonec se z něj vyklubal úžasný člověk, se kterým jsem trávil velkou část zbytku prázdnin. Snažil se seznámit mě s pár staršími studenty, i když mi přijde, že na mě pak hned stejně zapomněli, a noc před odjezdem mě vzal na večírek ke Gině. (Ano, Gině Blackberry, spisovatelce a redaktorce Denního věštce). Z jejího domu jsem toho moc neviděl, protože byla tma a navíc jsme ho jen proběhli, ale večírek samotný se konal až ve stanu na zahradě. Kromě mě, Giana a Giny tam byla ještě Vally, studentka z Havraspáru a kapitánka našeho famfrpálového družstva, kam mě hned chtěla naverbovat.
   Povídali jsme si až pozdě do noci a všichni jsme usnuli v křeslech a probudili se až brzy ráno. S Gianem jsme se rychle rozloučili a vystřelili ke krbu a zpět do kotle, protože jsme ještě neměli sbaleno. Naštěstí jsme vše stihli a dokonce se našli v té kupě lidí, která se do Kotle na odjezd sešla. V kupé jsme jeli s Katie, Gianovou nejlepší kamarádkou, a její mladší sestrou, která nastupovala do prváku.

   Když jsme dorazili do Bradavic, byl jsem štěstím bez sebe. Byl super pocit chodit opět po těch chodbách, obléknout si uniformu, jíst to nejlepší jídlo na světě (když nepočítám tykve k snídani), zase kouzlit, spát v té nejměkčí posteli…

0 komentářů:

Okomentovat